في ناس من كتر ما بيحبوك بيصعبوا عليك و ناس من كتر ما بتحبهم بيصعب عليك نفسك مش قادرة أصدها و مش اقدر امنعها و امنع نفسي
الإختبار الللي بجد لما حبيبتك تكون بعيدة عنك و تصبري عشان إنتي مش عايزة غيرها و عارفة أن هي مش عايزة غيرك
بس ساعات اصبر لوحده مش بيكون كفاية و ساعات إحنا بنضعف
لو ضعفنا نعمل إيه؟
لو ضعفنا لازم نعترف بضعفنا و لو غلطنا لازم نعترف و نواجه غلطنا شيء مؤلم أن الطرف التاني يكتشف إنك بتخدعيها أو كدبتي عليها
الأحسن إن يوكن في صراحة بينكم في كل حاجة حتى لما تغلطوا و لو فلعا في حب حنفهم و نعذر و نسامح
بحبك اوي وحشتيني و مستنياكي ترجع لي عارفة انه قريب
الإختبار الللي بجد لما حبيبتك تكون بعيدة عنك و تصبري عشان إنتي مش عايزة غيرها و عارفة أن هي مش عايزة غيرك
بس ساعات اصبر لوحده مش بيكون كفاية و ساعات إحنا بنضعف
لو ضعفنا نعمل إيه؟
لو ضعفنا لازم نعترف بضعفنا و لو غلطنا لازم نعترف و نواجه غلطنا شيء مؤلم أن الطرف التاني يكتشف إنك بتخدعيها أو كدبتي عليها
الأحسن إن يوكن في صراحة بينكم في كل حاجة حتى لما تغلطوا و لو فلعا في حب حنفهم و نعذر و نسامح
بحبك اوي وحشتيني و مستنياكي ترجع لي عارفة انه قريب
هناك 61 تعليقًا:
انا حاسه بيكي اوي عشان انا كنت في نفس الموقف من كام يوم بس هي رجعت بقي خلاص
المهم انك مردتيش عليا واانا بعتلك اول كومنت في البوست اللي فات
ياريت تردي عليا
ثانكس
دى أول مرة أعلق رغم مرورى الدائم على المدونة، وبس أحب أبعت تحياتى
سلام يوميات امراة مثلية
دي بقى طريقتك انك تقولي لحبيبتك انك غلطتي
لو هي دي القصة احييك على شجاعتك
وانشاء الله ترجع لك بالسلامة وفي اسرع وقت وتكونو دائما حبايب
يا تاره انتى متلهفه لرؤيه ربك زى ما انت متلهفه لرؤيه صحبتك
يا تاره زى ما انتى بتحضرى نفسك و مش عارفه و محتارحه حتقابليها ازاى من الغيبه دى و محتاره تلبيسى ايه و تبانى ازاى
انتى بقى محضره نفسك و عامله حسابك انك حتقابلى ربك فى اى وقت
طبعا انتى مش ضامنه عمرك ممكن حد يصحيكى الصبح متصحيش او وانتى ماشيه جت عربيه خبطتك و موتى و جت اللحظه انك حتشوفى فيها ربك حبيبك الى خلقك و عالم نواياك و اعمالك كلها الى فى اخفى و العلن
يا تاره ضامنه ان عملك فى الدنيا تقدرى تقابلى بيها ربك بثقه
زى ما انت بتقابلى صحبتك
أنا أنو جديد خالص..بس محبش أدخل مدونتي في حاجة مش مستاهلة زي دي
أنا هقولك رأي بسيط وأمري لله
تعرفي الأسرة عملوها ليه ؟!
في الأصل ؟
ده من أسباب خلق ربنا لينا ..إعمار الأرض
ثانياً السكن والمودة والرحمة
وإنك لما تموتي تكوني سايبة ولد صالح يدعو ليكي
ده حديث للرسول وهحدفك بحاجة لو شككتي فيه
إنت بقي عملك هينقطع بعد موتك إلا من ولد صالح أو صدقة جارية أو علم ينتفع به
فيها إيه لما تكوني طماعة وتدوري علي ال 3 ؟
تاني حاجة ...المودة والسكن والرحمة دول ..انتي فكراهم علي السرير بس ؟! ولا فترة الشباب بس ؟
بغض النظر يا حبيبتي عن المجتمع المخرتأ اللي عايشين فيه ...بس ...
الغلط مش يبرر الغلط
يعني لو أنا اتولدت في مجتمع كله زناة
وأنا فطرتي وديني بيحرموا الزنا
أقول ما هما زناة ولاد ستين في سبعين..وأنتقم منهم بالقتل مثلاً ؟
فهمتي ؟!
يعني ...الأسرة مش بيكون فيها مودة ولا سكن ولا رحمة غالباً بس ده مش يبررلك اللي انتي فيه
وكمان حاجة
انتي بدأتي ما تسميه بالمثلية امتي ؟
أول العشرينات مثلاً ...أنوثتك وجسمك انتي وأي عشيقة ليكي ..أو أيا كان المسمي ..أخره لحد فين ؟!
40 ؟
45 ؟
50 ؟
وبعدين ؟
جسمك وجسمها هتقرفوا منه أصلاً...وده كلام أكيد ...اللعق وما إلي ذلك بيخلي الأعضاء التناسلية والحلمة وما إلي ذلك شكلها مشوه ...ومتسألنيش عرفت إزاي بس أنا رغم إني طبيعي بس كلمت مثليين وليا خبرة معاهم
فهماني ؟
هتعيشي بعد ال 50 ولو ربنا أرادلك طولة العمر ...لحد ال 70...ملكيش ونيس ...معلش بس متقوليلش إن 2 ستات عواجيز هيكونوا ونيس لبعض...يبقي كأنها دار مسنين مش أكتر
لكن الحب بجد ...وهو مش موجود دايماً أعترف
هتلاقيه من زوجك..مش الحب السريري الغبي اللي اختصرتوا الدنيا فيه
ده الحب السريري مجرد جزء من كل
المهم هتلاقي كل ده وأكتر لما تكبري..
أولادك هيقفوا جنبك...ويكونوا عون ليكي
وتحسي معاهم بالأمومة اللي بتحاولوا تعوضوها مع بعض انتي وصاحبتك دي
وهتحسي بإنك سبتي في الدنيا حاجة جميلة
مش تعاملتي معاها بأنانية وداخلة الدنيا تستمتعي وبس ؟
إيه الأنانية دي
انتي مخلوقة لنفسك ؟
متقوليش إني بحب رفيقتي ..لأنك بتحبيها مش لذاتها ..بتحبيها لأنك بتاخدي منها اللي انتي عايزاه وشايفة نفسك محتاجاه
وبالمنطق كده
ربنا ادالك الرحم والأعضاء التناسلية كحاجة هدفها الأصلي هو التناسل ..والتاني هو المودة والرحمة بينك وبين شريك حياتك
الكلام ده انتي بتتخلي عنه بجرة قلم ...بجبن وخوف أتوقعه واتصوره في النفس البشرية
خايفة من حاجات كتير مختزنة في عقلك الباطن
وهتفضلي خايفة لحد ما تتعذبي وأنتي كبيرة في السن لو ليكي عمر يعني
وضميرك يأنبك علي اللي فات
لأنها سعادة زائلة
وهتحسي وقتها بفطرة ضميرك إنك خسرتي الدنيا وهتحاولي تلحقي الأخرة
طيب ليه الأفلام دي ؟
ما من الأول كل انسان يعمل اللي عليه
نيجي
لأهم
نقطة
إن الرجالة بتعترض لأن يا حرام هتحرمونا من استعراض الفحولة
يا بنت الحلال :)
البنات اللي عايزة تتجوز علي قفا من يشيل
وبفرض إنكم كشفتوا عن كنز السحاقيات ..وطلع البنات كلهم كده ..فده مش قبل مثلاً 100 سنة علي اسوأ الفروض ..يعني اللي بيدافع مش بيدافع عن حقه في استخدام عضوه الذكري ولا حقه في إنه يشوفك عبدة ليه
هو حتي لو كان جاهل
فهو بيستنكر تعارض البني أدم مع فطرته
وده شئ شفته بعيني لاتنين جهلة عمرهم ما قروا قرآن ولا سمعوه
اتنين المفروض انهم صعايدة بيحرسوا فيلا ومسكوا اتنين شواذ
نزلوا فيهم ضرب
بقولهم براحة يموتوا في إيدكم وخسارة تاخدوا فيهم مصيبة
واحد فيهم رد بما معناه
دول بيعملوا زي البهايم يا بيه
ولا يعرفوا حرام من حلال
لأنهم بكل بساطة متربين تربية جبل ..تربية مشافوش فيها تلفزيون ولا حتي جامع..وده عرفته من كلامي معاهم وأنا ببقي واقف هناك قبل درس خصوصي كنت باخده
دي فطرة يا حبيبتي
واللي انتي فيه عكس الفطرة
وبأكدلك مليون مرة..
عكس الفطرة
طيب هفترض معاكي إنك مخلوقة سحاقية ...طيب إيه لزمة إنك يكون عندك إمكانية الحمل ؟
وعندك إمكانية إدخال العضو الذكري في جهازك التناسلي ؟
يعني لو المثليين طائفة تانية
ليه اللي منحك المثلية مش منحك تميز عن غيرك ؟!
انتي منحتيها لنفسك
قدرتي تمنحي لنفسك التميز البدني ؟
وعلي فكرة ..لو عديتي مسألة المثلية دي ولو لمرة
وربنا رزقك بانسان بتحبيه وبيفهم
هتاخدي حقك الشرعي وأكتر ..وحلال 100% وفي الأخرة يبقي لك أسرة وأولاد يدعولك بإذن الله
ومش هتحسي لأول وهلة إنك كنتي مثلية لأن جسمك مهيأ تماماً سبحان من خلق..لإنك تكوني انسانة عادية
بس انتي مسألة نفسية جواكي أو اختلال هرموني طفيف وصلوكي لكده
ووصلك الكبت لإنك تكتبي علي المدونة ...عايزة تعوضي..بس في الأخر انتي عارفة إنك مكبوتة لأن في شئ غلط
وعقابك عند ربنا..مش هفتي فيها ..لأن بكل بساطة
مش يهمني تتعاقبي
بس لو أنا حاكم
همنع الشواذ من التصريح بذلك ..ولو عملتي كده تتسجني ..هتقولي إيه التزمت ده ؟
هقولك معلش...إنتي بتنشري حاجة ضد الفطرة في مجتمع مخرتأ وبتهيأي المسألة دي وتخليها حلوة في عيون نفوس ضعيفة ..ومينفعش حاكم يتحمل ذنب إن في حد عمال يبشر جوه بلده بدين مخالف لدينه أو مذهب غير متماشي مع دينه
أو الدعوة لما يخالف الفطرة
فحلكم إنكم تعملوا في صمت..ويفضل عرضكم علي دكاترة نفسيين وده مش معناه إنك مجنونة
لأني أنا شخصياً مش أمانع أتعرض لكده
جواكي اختلال نفسي بسيط
وممكن علاجه وحصل فعلاً
من الاسباب اللي اتقالت للسحاق إن الرجل يا حرام بياخد شهوته ويجري ويسيبها في عقدها ...
طيب مش أسهل من إنك تحاولي تخالفي الفطرة وتنشأي عالم جديد خاص بيكم وعالم نهايته مشوهة ومبتورة
إنك تحاولي تفهميه احتياجاتك كأنثي
ومعتقدش إن في مانع من هذا وذاك..المهم إن الحب بينكم ياخد حقه من غير ما حد يتجني علي التاني
لكن انتي محرجة من طلب حقك من زوج وحد بيحبك...لكن مش محرجة من علاقة زي دي
ربنا مش خلقك عشان كده
لأنك كده مش بتساهمي في التناسل...وبإرادتك
مش غصب عنك لأن اللي حاسس بحاجة مش مضبوطة بيحاول يصلحها مش يجملها
وفي كلمة اتقالت في وسط الكلام
إن الرجالة بيعارضوا اللواط
علي اللواط بيهدد فحولة الرجل
بالعكس ..ده هيزيد من العنوسة ونلاقي فرصة للزواج مثني وثلاث ورباع
بجد لولا إن موضوعكم في أهم منه كتير كنت دخلت بالمدونة واستنيت ردك
بس أنا عارف إنك غالباً هتضيعي تعبي علي الفاضي لأني جربت مع المنفتحين أو من يدعون ذلك ..ولقيتهم أشد تزمتاً من التزمت نفسه
طالما أنا مش علي هواه
مش بيتعب نفسه ويرد ..لأنه فاتح المدونة يدور علي تشجيع وحد يصقفله بس
فهيا مجرد أمانة بقولها وكلمة ببتغي بيها رضا ربنا
وربنا يهديكي ويهدينا جميعاً
والسلام ختام :)
كل ده ومصلح زمانو مش عايز يتعب نفسه قمال لو تعبها كان كتب ايه
سأتكلم اباللغة الفصحى
و لي أسبابي الخاصة....
ماذا يعني أن تحب؟
أن تقع في شر ضعفك..
و تغمر تماما بالعشق؟
موجة تلة اخرى
و دفق مشاعر يتبعه دفق آخر
هنا فقط تكون كل الأشياء ذات وحشة كاملة و مؤلمة
حين يكون هناك فراغ/ثقف لا يملئه إلا الحبيبة
AQUARIOUS
أعرف مشاعرك تماما
كلما سافرت، كلما مضى ولو وقت قصير و لم أسمع صوتها
كلما شعرت بجدران من الملل تهبط فاصلة بيننا
هنا فقط
أشعلار بأنني وحيــــــــــــــدة
إلا من حزني الجالس محدقا أمامي
الحب و الفراق و البعد و
الإنتحاب الشهقات الحارقةالبكاء
تتزامن
كلما حشد الحظ السيءجغرافيته السوداء
AQUARIOUS
مصلح زمانه لو كان عايز يتعب نفسه كان اعتبر الموضوع مهم لدرجة إنه يبقي قضية الساعة ويكتب في كل المدونات المشابهة ويدرس الموضوع ولازم يخرجله بحل
لكن الناس بتموت في فلسطين والعراق ولبنان وكشمير والشيشان وكانت ألبانيا وكوسوفو ...ده غير الهنود الحمر اللي تقريباً مسحوهم من علي وجه البسيطة
ده غير الانحلال الأخلاقي المتمثل في انتشار المادية والأنانية والكدب والنفاق والجشع ..إلخ
فأنتوا تعتبروا مسألة ثانوية مش تستاهل أكتر من ربع ساعة من وقتي
وأنا بقول انتوا لأنكم مش قابلين اختلافي معاكم
كان ممكن أعتبركم اخوة في الانسانية أصابهم بعض الضلال..لكن من الواضح إن الاختلال الهرموني اللي جواكم أثر علي تقبلكم للإختلاف..بتهربوا منه وتستهزأوا بمن يختلف معاكم..
لكن مصلح زمانه اللي اكتشف ان المثليين مش بيحبوا يناقشوا الموضوع نهائي ..شاطرين في التريقة بس..بيهربوا كما تعودوا دائماً
مصلح زمانه بيتمني ربنا يهدي الجميع
وهو أولهم...
عن نفسه
وعن أمثاله
مصلح زمانه بناء علي تسمية احدهم
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مصلح زمانه يا شرموطه منك ليها الى انتم بتضحكم عليه هو الى بيضحك على تعليقاتكم اصلا و على حيحصل ليكم يا ولاد ستين خول و ستين معرصه على جوزها
ايوة انتم امهاتكم بتعرص لرجالتها
لا يا متناكه منك ليها
انت الى فاضين عشان تنيكوا بعد و الاطفال بيموتو فى العالم كله وحياتك
على الاقل هو اتكلم على حاجه غلط بتحصل
انتم بقى عملتو ايه صح فى دنيتك
لما بتشوفى غلط يا تاره بتعملى اقل حاجه انك تنصحى حتى
انتم عايزين الى يقولكوا هيه شاطرين نيكو فى بعض و متسمعيش الى عايزلكو الخير
لا
متسمعيش للى بيرجعك لربنا
بلاش تفتكرى ربنا بلاش تراعى ربنا لا سبى فى دين كل الى حوليكى اوعى تخافى من الى خلقك ايه الى حيحصلك يعنى غير انك داخله داخله النار
اصعب شيئ ، الفراق بين اتنين بيحبوا بعض بجد ..
ولاننا كبشر محتاجين لوجود بعض ف حياتنا .. ممكن نضعف ولو على مستوى ان يكون فيه انسان تاني في حياتنا بشكل او باخر لكن في جميع الاحوال هيضايق الطرف الاخر..
ربنا يجمعكم ببعض .. والحب أكبر من أي شيئ وأكيد .. بيخلينا نفهم ونعذر ونسامح .,. ويستمر الحب .. الأقوى..
شكراً للبوست الجميل ومتتأخريش علينا..
ايه ده
انت لسه عايشه
عزيزتي .. صاحبة يوميات إمرأة مثلية
.
.
لم أشهد ولادة قلمٍ مميز .. منذ زمن
إلى أن عرفتُ طريقي إلى صفحات مدونتك
أنا هنا منذ فترة .. أصارعُ نفسي
أسطرُ رداً أو أنسحب بهدوء !
وجدتُ في نهاية المطاف
أني بحاجة إلى شكركِ ..
و الشكر وحدهُ لن يكفي ..
أنا بحاجة إلى نثر مثات الورود و آلاف الرياحين امام عظمتكِ
.
.
أخيراً و ليس آخراً ..
أتمنى أن تشرفينا بزيارة .. في منتديات القوس
البيت الآمن للمثليين و المثليات
www.alqaws.org
.
.
و اعلمي سيدتي الفاضلة
أنّ حضوركِ و تواجدكِ معنا .. سيكون من دواعي سرورنا .. و غاية آمالنا
.
.
مـع فائق الـود و التقـدير ..
أختـكِ .. قـطـرة حـبـر
معلش الانونيموس اللي بيقول لما تكبري انتي و حبيبتك و تكونوا عواجيز و مستغرب اوي انهم حيكونوا ونيس لبعض
اشمعني ماقلتش كده علي العلاقه لو بين راجل و ست؟ليه برضه مش حيكونوا عواجيز ماهما الاتنين برضه حيكبروا و يعجزوا
تفتكر الحب اللي ربط بين اي اتنين سواء راجل و ست او اتنين رجاله او اتنين ستات العجز حيقدر يفرق بينهم؟زي ماحضرتك اختصرته في دار مسنيين؟
و سيادتك تعتقد بقه انها لما تحب راجل الوضع حيكون مختلف مش حتاخد منه اللي هي عايزاه؟
طالما ماعيشتش نفس التجربه ماتحكمش عليها انها معندهاش ضمير و لا انها انانيه
ياريت تبص لنفسك انت الاول و تشوف كل حاجه بتعملها قبل ماترمي الناس بالطوب شوف بيتك معمول من ايه
اذا كانت عيون الحكومه غافله عنكم فعين الله لا تنام
واذا تأخر العقاب الدنيوي
فعقاب الاخره مضمون يا أموره منك لها لها لهن
وابقوا سلمولي علي طول ألسنتكم وانتم بين يدي عزرائيل
ثم وانتم بين يدي اللي خلق عزرائيل عليه السلام
متيجو انا عازمكو علي حفله شذوذ جماعي .. هجيب صحابي الحريم المثليات و هبقي انا منظم الحفله
اهو برضو تلعبو مع بعض و تلحسو اكساس بعض ..
و انا هقف اسرتن في جنب .. عادي يعني .. مفيش مشاكل
حمرا يا بنات
ايه هى كل ده لسه مرجعتش
ارجو ان تزورى مدونتى وتشوفي طبيعة التعليقات على بعض المدونين الغلابة.. الحقونا
الصديقه المحتمله emraamethlya
البوست إللى كتبتيه يستعرض معاناة تشعرين بها داخلك وإنتظار لحبيبه بعيده عنك،ونحن كذلك نحس ونتعرض لما تحسين به وما يمسك من لوعة للقاء أورؤيه لحبيب
هذه هى عواطفنا لا نستطيع إخفاءها أو اللعب الزائف على أوتارها
أما وجهات النظر التى تأتى فى ألإتجاه المعاكس أو إختلافآ فى الرأى فهذا حق معترف به للآخر مادام فى حدود السقف المتعارف عليه أو المتفق ضمنآ به
ألأشياء التى يخرج من أفواهها رفض وإستهجان لما يفعله ألآخرون علمآ بأن ذلك لا يضيرهم من قريب أو من بعيد،فهذه أنف رطبه أو أنف حشريه
عالم المثليه معترف به إلا فى الدول وألأماكن المنكوبه فكريآ أو ديموقراطيآ
الحرية الجنسيه إتفقت على قبول ممارستها الدول التى تنعم بالحريه فى كافة صورها وأشكالها أما المناطق التى تسبح فى عالم الميثيولوجيا فلها العزاء ولمواطنيها الصبر والسلوان
الراجل مصلح زمانه دا راجل محترم...وانا فعلاً نفسي صاحبة المدونة تقرأ الكومينت بتاعه بنفس متفتحة للجديد وعندها قابلية لاحتمالية الصواب والخطأ...
وكفاية أن الملايكة بتفرح لما عبد من عباد ربنا بيرجع لمحراب الله
47-
وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الجِبَالَ وَتَرَى الأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً
48-
وَعُرِضُوا عَلَى رَبِّكَ صَفاًّ لَّقَدْ جِئْتُمُونَا كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ بَلْ زَعَمْتُمْ أَلَّن نَّجْعَلَ لَكُم مَّوْعِداً
49-
وَوُضِعَ الكِتَابُ فَتَرَى المُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَا لِهَذَا الكِتَابِ لاَ يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلاَ كَبِيرَةً إِلاَّ أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِراً وَلاَ يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَداً
50-
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلاً
60-
مَّا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَلاَ خَلْقَ أَنفُسِهِمْ وَمَا كُنتُ مُتَّخِذَ المُضِلِّينَ عَضُداً
بسم الله الرحمن الرحيم
47-
وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الجِبَالَ وَتَرَى الأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً
48-
وَعُرِضُوا عَلَى رَبِّكَ صَفاًّ لَّقَدْ جِئْتُمُونَا كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ بَلْ زَعَمْتُمْ أَلَّن نَّجْعَلَ لَكُم مَّوْعِداً
49-
وَوُضِعَ الكِتَابُ فَتَرَى المُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَا لِهَذَا الكِتَابِ لاَ يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلاَ كَبِيرَةً إِلاَّ أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِراً وَلاَ يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَداً
50-
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلاً
60-
مَّا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَلاَ خَلْقَ أَنفُسِهِمْ وَمَا كُنتُ مُتَّخِذَ المُضِلِّينَ عَضُداً
صدق الله العظيم
من سورة الكهف
بسم الله الرحمن الرحيم
64-
وَمَا نَتَنَزَّلُ إِلاَّ بِأَمْرِ رَبِّكَ لَهُ مَا بَيْنَ أَيْدِينَا وَمَا خَلْفَنَا وَمَا بَيْنَ ذَلِكَ وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِياًّ
65-
رَبُّ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِياًّ
66-
وَيَقُولُ الإِنسَانُ أَئِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَياًّ
67-
أَوَلا يَذْكُرُ الإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ وَلَمْ يَكُ شَيْئاً
68-
فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِياًّ
69-
ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِياًّ-
70-
ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِياًّ
71-
وَإِن مِّنكُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْماً مَّقْضِياًّ
72-
ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِياًّ
73-
وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَيُّ الفَرِيقَيْنِ خَيْرٌ مَّقَاماً وَأَحْسَنُ نَدِياًّ
74-
وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَحْسَنُ أَثَاثاً وَرِءْياً
75-
قُلْ مَن كَانَ فِي الضَّلالَةِ فَلْيَمْدُدْ لَهُ الرَّحْمَنُ مَداًّ حَتَّى إِذَا رَأَوْا مَا يُوعَدُونَ إِمَّا العَذَابَ وَإِمَّا السَّاعَةَ فَسَيَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَّكَاناً وَأَضْعَفُ جُنداً
76-
وَيَزِيدُ اللَّهُ الَّذِينَ اهْتَدَوْا هُدًى وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ مَّرَداًّ
الآيات من سورة مريم
لو عايزة التفاسير فادخلى على السايت ده
http://www.al-eman.com/Quran/
او اكتبى الق{ىن الكريم على الجووجل وهايكلع لك مواقع كتير جدا
ربنا يهديكى وامثالك يارب ويعفو عنك
عذرا على الأخطاء فى الطباعه معلش
لو عايزة تفاسير الآيات ادخلى على اللينك ده
http://www.al-eman.com/Quran/
او اكتبى
القرآن الكريم
على الجووجل وهايطلع لك سايتات كتيره اوى
بسم الله الرحمن الرحيم
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ ألَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ القِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ
سورة الأعراف الآية 172
أما هذه الآية فللذين لا يؤمنون انهم ملاقين ربهم فلا عذر لكم لقد أشهدكم الله على أنفسكم
وشهد الله عليهم وهو بهم عليم
بسم الله الرحمن الرحيم
24-
وَقَالُوا مَا هِيَ إِلاَّ حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا إِلاَّ الدَّهْرُ وَمَا لَهُم بِذَلِكَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَظُنُّونَ
25-
وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ مَّا كَانَ حُجَّتَهُمْ إِلاَّ أَن قَالُوا ائْتُوا بِآبَائِنَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
26-
قُلِ اللَّهُ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يَجْمَعُكُمْ إِلَى يَوْمِ القِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ
سورة الجاثية
وأقول لهم قول الله فيهم
بسم الله الرحمن الرحيم
182-
وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لاَ يَعْلَمُونَ
183-
وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ
سورة الأعراف
وأما عن الذين يؤمنون بالله
فأقول
بسم الله الرحمن الرحيم
قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ
أَلاَّ تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً
وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً
وَلاَ تَقْتُلُوا أَوْلادَكُم مِّنْ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ
وَلاَ تَقْرَبُوا الفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ
وَلاَ تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ
ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
سورة الآنعام الآية 151
ومما حرم علينا نحن المؤمنين بالله الفواحش ما ظهر منها وما بطن
والفاحشة :الفواحش في أصل اللغة اسم لكل ما تفاحش و تزايد في أمر من الأمور ، و في القاموس : الفاحشة الزنى و ما يشتد قبحه من الذنوب
المصطلح الشرعي : خص هذا الاسم بالزنى و اللواط والسحاق
لقوله تعالى
بسم الله الرحمن الرحيم
وَلاَ تَقْرَبُوا الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلاً
سورة الإسراء الآية 32
و قوله تعالى
بسم الله الرحمن الرحيم
80-
وَلُوطاً إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ
العَالَمِين
81-
إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاءِ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ
سورة الآعراف
فوجب لفظ الفاحشة على الزنى و اللواط والسحاق لا على مطلق الكبيرة بدليل عطفه على الفواحش على كبائر الإثم
وهذا أمر الله وعليه فأقول
بسم الله الرحمن الرحيم
24-
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ المَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ
25-
وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ العِقَابِ
سورة الجاثية
فاتقوا الله ولا تتكبروا على آياته
بسم الله الرحمن الرحيم
سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الأَرْضِ بِغَيْرِ الحَقِّ وَإِن يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لاَّ يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لاَ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلاً وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلاً ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ
سورة الأعراف الآية 146
والله أنا لا أجد لكم غير كلام الله فقط أبلغه لكم عسى تهتدون أنسيتم لقاء ربكم ألا تهابون ذا الجلال والإكرام ألا تستحون مما تفعلون أنسيتم أن الله يرانا ولا نراه أنسيتم أن الله مطلع عليكم أما خفتم أن ينظر الله إليكم وأنتم على حالكم هذه فينزل بكم عذابه ألا تتقون ألا تخافون أن تقبض ارواحكم وانتم على معصيتكم هذه فعليها تبعثون أفلا تتقون
بسم الله الرحمن الرحيم
24-
أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ القُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا
25-
إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِم مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ
26-
ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا مَا نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الأَمْرِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرَارَهُمْ
27-
فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ المَلائِكَةُ يَضْرِبُونَ وَجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ
28-
ذَلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ
سورة محمد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَلِقَاءِ الآخِرَةِ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ هَلْ يُجْزَوْنَ إِلاَّ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
سورة الأعراف الآية 147
من الذى يحبط عمله أنتم تحبط أعمالكم تكون كالرماد تذروه الرياح يوم القيامة لا تجزون الا ما تعملون اتقوا الله فان لم تهتدوا فانكم انتم الخاسرون
بسم الله الرحمن الرحيم
مَن يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ المُهْتَدِي وَمَن يُضْلِلْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الخَاسِرُونَ
سورة الأعراف الآية 178
لا تتبعوا أهوائكم فتضلون أفلا تتقون
بسم الله الرحمن الرحيم
أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَفَلاَ تَذَكَّرُونَ
سورة الجاثية الآية 23
اتقوا الله واصلحوا فما لهذا خلقكم لقد خلق من كل زوجين اثنين ذكرا وانثى وبثنا فى الأرض شعوبا وقبائل ليس لهذا خلقنا وما خلقنا الا لنعبد الله موحدين مخلصين له الدين حنفاء اتقوا الله
بسم الله الرحمن الرحيم
56-
وَمَا خَلَقْتُ الجِنَّ وَالإِنسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ
57-
مَا أُرِيدُ مِنْهُم مِّن رِّزْقٍ وَمَا أُرِيدُ أَن يُطْعِمُونِ
58-
إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو القُوَّةِ المَتِين
59-
فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذَنُوباً مِّثْلَ ذَنُوبِ أَصْحَابِهِمْ فَلاَ يَسْتَعْجِلُونِ
60-
فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِن يَوْمِهِمُ الَّذِي يُوعَدُونَ
سورة الذاريات
اتقوا الله تقولون انكم به تؤمنون وتقولون ان شاء الله والحمد لله وربنا يسهل وتدعون انكم به تؤمنون فأين أدلة ايمانكم أم فقط بألسنتكم ولا يوجد من العمل ما صدق كلامكم
بسم الله الرحمن الرحيم
أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَن نَّجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَّحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ
سورة الجاثية الآية 21
واعلموا انكم عند انفسكم أمانه امنكم الله على انفسكم فلا تخونوا الأمانات
انتى خلقكى الله وصوركى على صورة يتسنى بها اجتماع فيه مودة ورحمة بين عبد وأمة لله
خلقهما الله وصورهما على تلك الصورة للزواج للتناسل ألا تعقلون
لو أن احدكم درس الرياضيات فى اى مرحلة من مراحل التعليم وبالطبع تعرفون البرهان وهو عبارة عن مطاليب في مسألة ومع المسألة تعطى بعض المعطيات تستخدم المعطيات لإستنتاج المطلوب
هذه المعطيات هل وجدتم فى أى مسألة رياضيات فى تاريخ البشرية معطى ليس له استخدام فى المسألة هل تعطون معطى لا يستخدم فى استنتاج المطلوب
اذا يا أمة الله تلك الأمانة لما وهبها الله لكى الا اذا كانت لهدف وهو التناسل واين التناسل فيما تفعلون انما هو فقط قضاء للشهوة ومعصية لله وتضييع للأمانات
بسم الله الرحمن الرحيم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُم تَعْلَمُونَ
سورة الانفال الآية 27
ويا عبد الله اتق الله انه اليكم ناظر خافوا الله فى انفسكم فمن راد لبلاءه لو ابتلاكم من ينقذكم اذا اراد بكم عذابا الى من تلجأون فلله ملك السماوات والأرض واليه ترجعون فان الدنيا ولا بد فانية ويومها ليس لكم من دون الله من ولى ولا تنصرون
بسم الله الرحمن الرحيم
43-
وَلَمْ تَكُن لَّهُ فِئَةٌ يَنصُرُونَهُ مِن دُونِ اللَّهِ وَمَا كَانَ مُنتَصِراً
44-
هُنَالِكَ الوَلايَةُ لِلَّهِ الحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَوَاباً وَخَيْرٌ عُقْباً
45-
وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلَ الحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاءٍ أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الأَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِيماً تَذْرُوهُ الرِّيَاحُ وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ مُّقْتَدِراً
واتقوا الله واعقلوا وتفكروا وتدبروا لا تكونوا من اهل النار فانكم لن تضروا الله شيئا ولكن انتم أنفسكم تضرون
بسم الله الرحمن الرحيم
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِّنَ الجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أضَلُّ أُوْلَئِكَ هُمُ الغَافِلُونَ
سورة الأعراف الآية 179
وهذا قولى لكم فانظروا ماذا أنتم فاعلون
بسم الله الرحمن الرحيم
وَقُلِ الحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَاراً أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقاً
سورة الكهف الآية 29
واقول
حدثتكم بما يسر الله للذكر بالقرآن الكريم لسان عربي مبين ولا أفضل من كلام الله أحدثكم به وقد قال رسول الله صلى الله عليه وسلم بلغوا عنى ولو آية فاللهم بلغت اللهم فاشهد
واختم بقول الله تعالى
بسم الله الرحمن الرحيم
7-
وَيُلٌ لِّكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
8-
يَسْمَعُ آيَاتِ اللَّهِ تُتْلَى عَلَيْهِ ثُمَّ يُصِرُّ مُسْتَكْبِراً كَأَن لَّمْ يَسْمَعْهَا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ
9-
وَإِذَا عَلِمَ مِنْ آيَاتِنَا شَيْئاً اتَّخَذَهَا هُزُواً أُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ
10-
مِن وَرَائِهِمْ جَهَنَّمُ وَلاَ يُغْنِي عَنْهُم مَّا كَسَبُوا شَيْئاً وَلاَ مَا اتَّخَذُوا مِن دُونِ
اللَّهِ أَوْلِياءَ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ
11-
هَذَا هُدًى وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ لَهُمْ عَذَابٌ مِّن رِّجْزٍ أَلِيمٌ
12-
اللَّهُ الَّذِي سَخَّرَ لَكُمُ البَحْرَ لِتَجْرِيَ الفُلْكُ فِيهِ بِأَمْرِهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
13-
وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً مِّنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
14-
قُل لِّلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لاَ يَرْجُونَ أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْماً بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ
15-
مَنْ عَمِلَ صَالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ
المريض لو بيحب اللي حواليه ما ينشرش مرضه بينهم
انما اللي عاوز كل الناس تصاب نفس المرض ده يبقى فيروس محتاج انه يستأصل قبل ما يصيب غيره و يبقى وباء
استني آخرتك يا سلالة قوم لوط
اولا انا اول مرة ادخل عندك هنا فى المدونة وده شرف ليا بجد
عايزة اقولك اني اول ماقريت اسم الموضوع اتشديت اني اقرى ايه القصة
بصي اتنين يحبوا بعض يحصل فراق ده اصعب الم بجد بس الحب لو كبير مهما كان الفراق لازم حيلاقوا ويجتمعوا تاني مش حيقدروا يبعدوا عن بعض كتير
ربنا يجمعك بحبيبتك قريب ان شاء الله
وتوزعي علينا بنبوني بقى لزوم الفرح ده
ربنا يسعد قلبك يارب
greetings from lebanon. go girl ~
الصداقة شئ جميل جدا
بحييك على صراحتك
emraamethlya said...
شكرا يا أجندا و يا روميو
و معلش سيبوا اللي عايز يشتم يشتم ده نوع من انواع الجهل و الجاهل لا حرج علية
يعني هم مش عارفين حاجة خالص و مش عارفين إحنا بنعمل إيه و دماعهم مفهاش غير صورة واحدة عن المثليات
6/23/2007 03:02:00
تشكريهم ماشي
لانهم ولاد كلب اوساخ وشواذ زيك الراجل فيهم بيقبل انه يتناك من راجل تاني والست منكم تفضل ان واحدة تلعب ليها وتلعق لها كسها بدلا من الزواج برجل
لكن ان تصفي من ينفر من الشواذ وان يسب ابو اللي جايبينكم بانه جاهل ولا يدري ما تفعلون
فلا يا كس امك
شوفي بقي يا مثلية هانم
اوعي تتوبي اوعي تاخدي بنصيحه اي حد وتعالجي نفسك
خليكي زي ما انتي كدة
وبعدين انتي بتقولي هم مش عارفين حاجة خالص و مش عارفين إحنا بنعمل إيه و دماعهم مفهاش غير صورة واحدة عن المثليات
ممكن نعرف بقي انتوا بتعملوا ايه بالظبط ولا نعرفة؟؟ وايه هي صورتكم بالظبط
انا اعرف ان انتوا بتلحسوا اكساس بعض
اعرف ان انتوا بتنيكوا بعض بلسانكوا
واعرف بردة ان انتوا بتستعينوا بازبار بلاستيك بدلا من ازبار الرجاله الطبيعية
فيه ايه تاني يا شاطرة احنا مش عارفينه؟؟
بزمتك مانتيش مكسوفة من نفسك
ايه القرف اللي انتي معيشه فيه روحك ده
وايه المانع ان انتي تبقي ست طبيعية؟
اوعي تفكري ان انتي صعبانة عليا ؟
لا ابدا
دا انا نفسي اشوفك وانتي واقفه قدام ربنا وهاتقوليله ايه
روحي يا شيخة الله يلعنك انتي واللي زيك ويخلصنا منكم
ف ستين الف داهيه
قال احنا اللي جهله
يا بنت الشرموطة
دا اللي بتزني مع راجل
حرام وليها عقاب
يبقي اللي بتسيب نفسها لواحدة تنيكها يبقي مش حرام ملهاش عقاب
وبعدين مش فاهمين ايه يا بنت الوسخه
دا انتوا نازل فيكم سورة كامله ف القران
هو ربنا عاقب قوم سيدنا لوط ليه؟؟
ما تردي يابنت الوسخة
عشان كانوا بشربوا بانجو
ولا عشان انتشرت فيهم الفاحشة من لواط وسحاق
لسه بردة مصممة ان احنا اللي مش فاهمين ؟؟
طيب بذمتك ترضي ان ابوك يكون شاذ ويكون له بوي فريند
ترضي ان ابوكي يتناك؟؟
بذمتك ترضي ان امك تكون سحاقية ويكون ليها صاحبه تلحس ليها ف كسها
ترضي ان امك تلبس زبر بلاستيك وتنيك بيه خالتك ولا عمتك؟؟
لو انتي لسه مصممة ان احنا اللي جهلة ومش فاهمين حاجة
فدة ملوش وصف عندي الا ان اقول لك
ان انتي شاذة بنت كلب وسخة ومن اسرة عريقة في هذا المجال
رحي يا شيخه الله لا يهديك ويديكي كل اللي نفسك فيه ويوعدك بواحدة بنت كلب زيك تنيك في اللي جايبينك لما مصارين امك تطلع في ايديها ولا لسانها
بجد فعلاً ال
Anonymous
دول مثال للمسلم بجد
اللي فاكر لما يقول الفاظ بشعة عن حاجة الناس هتستنكرها قال يعني ابوه وامه مناكوش بعض عشان يجيبوه؟
وقال يعني رسول الاسلام نفسه مهراش أمهات المسلمين نيك وتفخيذ
يا عم الحج ربنا خلق الناس وجواهم رغبة ينيكوا بعض وكل دين ونظم ممارسة الجنس بقواعده
فكلماتك الفظيعة المريعة مش هتخض حد غير نفسك وزي ما اتخلقوا ناس احب ما في الدنيا اليهم الطيب والعطر اتخلق ناس ميولهم مثلية ولا اقولك عشان متزعلش شواذ
زي ما فيه افعال شواذ كده ف اللغة العربية
وعلى فكرة
لو في بلد نسبة الشواذ زادت عن نسبة اللي مش شواذ اللي هينيك واحد من غير نوعه هيبقى هو اللي شاذ
وعجبي
يشفي الكلاب ويضرك يا بعيد ويلعن الاله اللي علمك تلعن
انا جيت المدونه ديه بالصدفه البحته و عندى تعليق صغير بس على التعليقات الكتير اللى تقريبا اخدت نص ساعه من وقتى علشان اقرأ معظمها. انا اولا مش مثلى و مش معادى ليها، انا كلامى كله هيكون من وجهة نظر محايده.
أولاً احب الفت النظر الى ان أغلب تعليقات الأخوه المش مثليين أو اللى على حد قولهم طبيعين اغلبها متركزه على الشق الجنسى فى النوع ده من العلاقات الأنسانيه، فى حين اغلب تركيز الاخوات المثليات على الشق العاطفى و النفسى.
واحد بيدعوكم الى حفله "شذوذ" على حد قوله علشان بس "يسرتن" و واحد (أو واحده) بيدعو الى ان الزواج سكن و موده على اساس ان السكن و الموده مش قائمين على علاقه جنسيه. واخر كل تفكيره أنه ميقبلش على ابوه انو يعنى يكون مثلى أو امه أو عمته. خلاصه الكلام ده أن أغلب الناس فاهمه الموضوع على أنه مجرد انجذاب راجل الى راجل أو ست الى ست من وجهة نظر جنسيه بحته. فى حين ان الناس دىه بتدور على مشاعر و احاسيس.
بصراحه انا مقريتس فى البوست كله تعليق من واحده مثليه بتقول انا مش قادره و عايزه اتن...... ك، أغلبهم بيتكلموا عن الحبيب اللى مسافر و المشاعر اللى بيفتقدوها، بالعكس أغلب التعليقات الى فيها افكار جنسيه أو الفاظ نابيه هى تعليقات الطبيعيين!
بجد حاجه غريبه جداً من فيكو الطبيعى اللى بيفكر بعقله او الى سورى يعنى يأجزاءه الجنسيه؟
انا مش بتكلم فى مين صح و مين غلط، دى مناظره ابديه و مش هتحسم لصالح اى طرف الى يوم الدين لأنه ببساطه دى حكمة ربنا. انا بس بعبر عن حيرتى لأنى من وجهة نظرى كل الى بيستخدم السباب و الافاظ الى ملهاش لزمه د ه انسان حجته ضعيفه لأن اساسها ضعيف.
معلش انا عندى طلب سخيف بس كنت عايز اتكلم مع صاحبة المدونه دى على جنب يعنى. انا قصدى يعنى لو ممكن تبعتيلى اميل تحددى بيها الطريقه اللى تناسبك فى ان احنا نتواصل. انا بجد نفسى افهم حاجات كتيره اوى و جايز انتى تقدرى تساعدينى افهم جزء منها.
danceskrewsa@hotmail.com
بجد فعلاً ال
Anonymous
دول مثال للمسلم بجد
اللي فاكر لما يقول الفاظ بشعة عن حاجة الناس هتستنكرها قال يعني ابوه
لا يا كس امك الناس كلها اتخلقت وجواها رغبة النيك لكن زي انته ما بتقول ان فيه تعاليم في كل الديانات نظمت موضوع الرغبه والنيك وحطت ليها قواعد واللي يشذ عن القاعدة بيبقي هو الشاذ
فيه حاجة اسمها زواج وفيه زنا وفيه لوط وفيه سحاق
ومن دفاعك انته وغيرك عن المثلية هانم بيخليني اطرح عليك سؤال
انته لما ابوك نط علي كسمك كان في اطار شرعي ولا كان متجوزها علي سنة الله ورسولة او حتي في كنيسة المهم الاطار كان شكلة ايه؟
ولا قابلها ونط عليها في بير السلم؟
اظن الفارق واضح
لو ليك اخت تحب تبقي ميولها طبيعية ولا يبقي ليها ميول زي صاحبة المدونة؟
ولا مش هتفرق معاك اساسا
ولو حضرتك بتتريق من الاسلوب واستخدام الكلمات والتعابير الجنسية
فدة لانه ما ينفعش معاكم غير الاسلوب دة
واحدة شاذة وواحد ديوث بيدافع عنها
وواحد لا ديني او ملحد مش عاجبة الكلام وبيقول الاحاسيس والمشاعر
عاوز اسلوبي معاة يبقي شكلة ايه؟
ملعون ابو اللي خلفوكم شواذ ولاد كلب كفرة
اه وعلي فكرة ما تنساش تسال ابوك هو جابك ازاي ؟دة يعني لو كان لك اب عارفة هو مين
او اسال حتي امك قولها الموضوع حصل معاها ازاي ع السرير بعد الماذون ما مشي ولا كان في بير السلم
Anonymous
انت معقد ياواد؟
واذا كان الشرع اللي انت ماشي عليه مش منظم جواز للمثليين والمثليات خلاص متتجوزش صاحبك
فيه ناس شرعها اللي ماشية عليه بينظم جوازهم زي البوذيين واللا اقولك فيه ناس شرعهم بيقول لأه للخمرة وبيشربوها رغم ان اللي بيشربها ف شرعهم ملعون لكن بيطفحوها كل يوم وفيه ناس شايفين انها حرام وبنت كلب لكن الحشيش اشطة عليه مزاج
وفي ناس كتير شرع دينها المنتسبين اليه ضد الزنا لكن معندهمش مانع يزنواخصوصا لو ببلاش
م الآخر كده
عايز تعرف مين الشواذ؟
الشاذ هو اللي يتجوز واحدة مبتحبوش بس اشتراها بفلوسه وبينام معاها غصب عنها
الشاذ هو اللي يغتصب طفل صغير
الشاذ هو اللي يكسر ارادة شخص قصاده ويجبره على حاجة مش عايزها
الشاذ هو اللي يسرقني وينصب عليا
الشاذ هو اللي يضر اللي حواليه
الغريب بقى انهم مبقوش شواذ بغض النظر عن الاغتصاب فالسرقة والنصب والفساد بقوا هم الاغلب الاعم واللي يرفض الفساد يبقى هو اللي شاذ
بس انا بتكلم ف ايه احنا نحب نبقى نعام وبس ندفن راسنا ف الطين ونقول مش واخدين بالنا
ويا ظريف افندي انشالله يكون ابويا وامي ناكوا بعض مش ف بير سلم
لأ ف الشارع قدام الناس
المهم اني جيت الدنيا
وبحب وبحترم كل الناس الكبار كانهم اهلي
ولو اختي مثلية هحترمها طالما عارفة هي عايزة ايه ومش ماشية ف الحياة عبث لكن عارفة طريقها
انت حر ما لم تضر
ولو قعدت تدن ف مالطة يا افندي المثليات هيفضلوا ماليين الدنيا والمثليين هيفضلوا ماليين الدنيا واللادينيين والملحدين
والدنيا هتفضل موجودة باختلافاتها سواء وصلك صوتهم او سديت ودانك
والاحسن تسد ودانك وتغور وبلاش وجع دماغ
واسف يا امرأة مثلية على الفاظي واسلوبي
واني اتخذت من مدونتك ساحة حوار ودا مش من حقي
بس الحيوانات عندك كترت اوي واضطريت انزل لمستواهم الواطي عشان يبقى فيه بينا لغة حوار
واخر كلام مني
رجاء خاص
ياريت تمسحي التعليقات الزبالة دي كلها
ترجعي تكتبي بانتظام لانك بتوحشي ناس كتير وبلوجك يستحق انك تهتمي بيه وبالناس اللي بتتابعك
وياريت تلغي التعليقات العشوائية وتخلي الناس اللي مسجلة نفسها ف بلوجات بس هي اللي تقدر تعلّق عشان نتفرج على تناقضهم
واللي الهبل عنده يزيد شيلي كلامه
لان اي انسان مبيحترمش نفسه وبيغلط بالفاظ قذرة ملهوش عندنا احترام اننا نحتفظ بكلامه
واسف مرة تانية
the truth
شوف يا افندي
لما حضرتك او حضرتها تعمل مدونة وتعرضها علي الناس علشان يعلقوا ويبدوا اراءهم يبقي المفروض انك تستمع لجميع وجهات النظروتتحمل النقد وان اختلف مع مادونت بدون ان تسب من ابدي رأيامخالفا لك لكن ان تصفوهم بانهم مش فاهمين حاجة وما بيفهموش ولا عمرهم هيحسوا بينااصلي احنا الطبيعين وهما الشواذ واحنا هنستمروا لحد يوم القيامة غصب عن الطخين يبقي دور المدونة هنا اختلف وبيقول انا هنا موجود وهافضل موجود سواء اتفقت او اختلفت وانا اللي صح وانته اللي غلط
لا يا محترم
اذا كان الموضوع كدة فاعرض المدونة ولاداعي لخانة ابداء الراي من الاساس
اه انا الشرع اللي انا ماشي علية بيحرم الشذوذ زي ما بيحرم الزنا والسرقة والخمرة واللي بيشذ عن جنسة بيبقي شاذ واللي بيزني بيبقي زاني واتيان هذه الافعال يسمي فاحشة واللي بيشرب خمرة وبيسرق له عقاب ومن لا يغار علي عرض امه او اخته فهو ديوث مثل الخنزير لكن ارتكاب كل هذه الامور لايعطي لصاحبها الحق ان يقول انا علي حق لاني احب الزنا او انا ربنا خلقني كدة شاذ باميل للجنس بتاعي
لا ياشاطر
الموضوع مش كدة
فيه حاجة اسمها
حلال وحرام
زي مافيه
صح وغلط
زي ما فيه
فضيلة ورزيلة
انته بتقول البوذية
مع ان البوذيين دول اصلا ناس مقللين وزاهدين في الجنس الطبيعي اساسا لكنهم يتزوجون ولايحرمواالزواج بل يحرموا ويجرموا الشذوذ بكل انواعه
واتحداك هات لي اي ديانة سماويه بوذية اوبرهمية اوكونفوشيوسية اوزرادشتيةاوية ديانة تانية تسمع عنها
ولوط عليه السلام لم تكن رسالته في صلبها دعوة للتوحيد وترك الوثنية وعبادة الأصنام ولم تتناول أو تناقش العقائد الإلهية بل كانت رسالة في المقام الأول رسالة سلوكية أخلاقية تقويمية تدعو إلى العفة والطهارة والبعد عن الشذوذ الجنسي بين الرجال والنساء ولم تتعرض رسالته إطلاقا للجانب العقائدي الإلهي،
هاتلي ديانة واحدة حللت الشذوذ عند المرأة او الرجل ووضعته في اطارشرعي سماوي
ياخي ايا كانت ديانتك اتكسف من يوم سوف تقف فيه امام الهك
اما بقي ان انتوا هتفضلوا طول العمر مهما قلنا ومهما حاولنا نمنعكم فانا معاك ف الراي ده
لكن ان انتوا تبقوا موجودين بشرعية وتبقوا انتوا اللي صح واحنا اللي غلط
مااظنش لوعندك شجاعة انك تطلع علي المدنة او علي الكنيسة وتعترف للعالم انك مثلي ساعتها ممكن نفكر نعمل لكم حساب او وزن
موضوع مين فينا حيوان
اظن انته عارف الاجابه كويس
وعارف مين فينا بيتحكم في غريزته ويوجهها في الاتجاه السليم
يهيأ لي ان الحيوانات هي التي تميل الي نفس جنسها
وان الخنزير هو الذي لا يغار علي عرض امه التي تزني او شرف اخته اذا كانت سحاقيه
That blog is scary. I am not gonna comment. I prefer to just watch the fight although it contaminates my ears with the filthy street language.
Miss Lesb. I respect your courage
http://howawaheya-he-and-she.blogspot.com/
معلش يا بنتي اول مرة اجي عندم هنا و فوجئت بالحوار الساخن ده
طبعا كمية الالفاظ رهيبة و انقسام بين مدافعين بإحترامهم طبعا و معارضين بكلامهم اللي بيدل على تربيتهم و اخلاقهم العالية
طبعا كل واحد فيهم زي الكلب في بيته و لا مع النس في شغله و الله اعلم بيتعمل فيه ايه عشان كده محروق اوي و لا يمكن مابيتعملش فيه و نفسه في كده
طبعا انا جيت لاقيت التعليق الاخير ده لواحد مابيفهمش بيشتم الاجندا الحمرا
والله انت اللي حمار و مافيش اغبى منك
اللي عايز يقول رأيه يا حيوان يقولوا بأدب لكن واضح انك دخلت المدونة و شوفت كمية الشتايم اللي موجودة من البهايم امثالك فمشيت وراهم زي الحمار
و اذا الرجل و الست كبروا في السن لكن الراجل ده ساب الست الكبيرة دي و راح يجري ورا عيله صغيرة ده تسميه ايه طبعا ده بيحصل كتير اوي فين بقى راحة البال دي
مش تفكر قبل ما تتكلم و لا اقولك مافيش داعي تفكر اللي زيك من البهايم مايفعش يفكروا لان ماعندهمش عقل من اصله
عقلك في حتة تانية فهمني طبعا
صاحب هذا التعليق الذي أضعة هنا احب أن اشكرك على تعليقك لأنك ببساطة وضحت المشكلة عند مين بالظبط
"انا جيت المدونه ديه بالصدفه البحته و عندى تعليق صغير بس على التعليقات الكتير اللى تقريبا اخدت نص ساعه من وقتى علشان اقرأ معظمها. انا اولا مش مثلى و مش معادى ليها، انا كلامى كله هيكون من وجهة نظر محايده.
أولاً احب الفت النظر الى ان أغلب تعليقات الأخوه المش مثليين أو اللى على حد قولهم طبيعين اغلبها متركزه على الشق الجنسى فى النوع ده من العلاقات الأنسانيه، فى حين اغلب تركيز الاخوات المثليات على الشق العاطفى و النفسى.
واحد بيدعوكم الى حفله "شذوذ" على حد قوله علشان بس "يسرتن" و واحد (أو واحده) بيدعو الى ان الزواج سكن و موده على اساس ان السكن و الموده مش قائمين على علاقه جنسيه. واخر كل تفكيره أنه ميقبلش على ابوه انو يعنى يكون مثلى أو امه أو عمته. خلاصه الكلام ده أن أغلب الناس فاهمه الموضوع على أنه مجرد انجذاب راجل الى راجل أو ست الى ست من وجهة نظر جنسيه بحته. فى حين ان الناس دىه بتدور على مشاعر و احاسيس.
بصراحه انا مقريتس فى البوست كله تعليق من واحده مثليه بتقول انا مش قادره و عايزه اتن...... ك، أغلبهم بيتكلموا عن الحبيب اللى مسافر و المشاعر اللى بيفتقدوها، بالعكس أغلب التعليقات الى فيها افكار جنسيه أو الفاظ نابيه هى تعليقات الطبيعيين!
بجد حاجه غريبه جداً من فيكو الطبيعى اللى بيفكر بعقله او الى سورى يعنى يأجزاءه الجنسيه؟
انا مش بتكلم فى مين صح و مين غلط، دى مناظره ابديه و مش هتحسم لصالح اى طرف الى يوم الدين لأنه ببساطه دى حكمة ربنا. انا بس بعبر عن حيرتى لأنى من وجهة نظرى كل الى بيستخدم السباب و الافاظ الى ملهاش لزمه د ه انسان حجته ضعيفه لأن اساسها ضعي"
salamo alaykome...personellement je vivais la meme experience et je suis tout a fait daccord avec toi chére "meraametliya"sauf que pour moi la distance a gagné aprés 8 mois datente je n'ai pas pu résisté plus que ca...bon c la vie on y peut rien changer
بصو انا زهقت من كتر القرايه فى الهبابه دى
بس ليا ملاحظه غريبه شويه ويمكن محدش اخد باله منها
انو لما المزز بيسخنو بعض على السرير
بيعملو ايه
حد واخد باله
بيلعبو لبعض شويه
وبعدين لما يهيجو بيبقو عايزين يدخلو ايديهم فى...... بعض
صح
او عايزين ....راجل
اييييييه ده يبقى الموضوع ايه بالظبط
دول عايزين راجل معاهم يكملهم
او ي... صح
طيب
ماهوه ده بالظبط اللى الطبيعه عاملاه فى الست والراجل
بس لما تيجى واحده..... تستبدل الدكر بنتايه
نقوم نقولها اييييييه
حسى على دمك يا شاذه
ربنا ياخدكم
بس فيه شؤال بينقح على راسى شويه
تفتكرى لما تعملى الحرام او الشذوذ بأى شكل
بتعملى ايييييه؟ اظنك بتستحى من الناس وتستخبى وتخافى حد يعرف عنك الموضوع ده
دا غير الحلالالالال خالص
فيه فرق بينهم
واظنك عارفااه
ربنا يهديكى
واحده هطق منك
ربنا يهديكي يابنتي ويرجعك علي اللي انتي فيه لان مفيش شرع ولا دين قال اللي انت بتقوليه واللي ملاحظاه ان تلت تربع الناس زيك اللي بيردو عليكي غير كده ان اللي بيقولك يابنتي ده غلط او اي هاحاجه حضرتك بتقولليه انه جهل وسيبك منه انت وبتعت الاجنده الخضره ولا اللي مش عرفنلها لون ولا مله ولا دين ومتفقه معاها وشايفه ان كلمها هو الصح وان كلام الناس اللي بينصحوكي كلام جهل ده لان المجتمع قرب يبقي شاذ زيك ومتقوليش انا مش شاذه انا مثليه لان الشواذ انك تخرجي عن القاعده وانت خرجتي عن القوانين ومشرعات ربنا ورسوله صلي الله عليه وسلم
مساء الخير
انا قريت كل التعليقات
ولكل واحد وجهة نظره بس ارجو من صاحبة المدونة ان تمنع التعليقات الي تحتوي على الالفاظ النابية ..يعني حضرته داخل ينصح وعلى اساس انه مسلم بس هو بيقول كلام وسخ جدا
ارجو الانتباه يا صاحبة المدونة لان هذ سوف يؤذي مدونتك لان وجود مثل هيك ناس اغبياء اجتماعيا يعتبر خطأ..انتى حرة ومحدش ليه الحق بان يمنع عنك حاجة انتى بتحبيها
وبالنسبة للاخرة فانت عارفة نفسك وعارفة اى النقظة الي ممكن يكون فيها اشكال ومش ومحتاجة تذكسر ..وده واضح جدا في مضمون موضوعك ..زالله يوفقك وتقبلي خالص تحياتي
samar
u express my feelings..in this moment..and i can understand what u mean..ur words just open a door through my soul..i think i must wait..if i really want .
انا ولد وعارف بنات كتير فى الجامعة معايا مثليات مثلك لو تحبى للتواصل زورى مدونتى
http://mans4egypt4ever.blogspot.com/
وانا ممكن اوصلك معاهم
mans4egypt4ever1988@yahoo.com
يا ولاد المتناكة
rabena ye3fo 3anek da we yehdeke
العلاج من مرض الشذوذ الجنسي لمدة خمس ايام وهي على النحو التالي :
في اليوم الاول : الاغتسال بماء الوضوء غسلا شرعيا بعد صلاة الفجر وقبل بزوغ الشمس على نية الطهارة من الخبث والخبائث ثم قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة الظهر قراءة سورة " يوسف " ، وبعد صلاة العصر قراءة مجموعة التسبيح ، وبعد صلاة المغرب قراءة دعاء التحصين وهو موجود على صفحة روحانيات ، وبعد صلاة العشاء قراءة سورة " النجم " ثم قراءة مجموعة الاستغفار .
وفي اليوم الثاني : وبعد صلاة الفجر قراءة سورة " هود " ، وفي وقت الضحى قراءة مجموعة التسبيح ، وبعد صلاة الظهر قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة العصر قراءة سورة " يس " ، وبعد صلاة المغرب قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة العشاء قراءة مجموعة الاستغفار ثم قراءة دعاء التحصين .
وفي اليوم الثالث : الاغتسال بماء الوضوء بعد صلاة الفجر وقبل بزوغ الشمس ثم قراءة سورة " الكهف " ، وفي وقث الضحى قراءة مجموعة التسبيح ، وبعد صلاة الظهر قراءة سورة " الكهف " ، وبعد صلاة العصر قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة المغرب قراءة مجموعة التسبيح ، وبعد صلاة العشاء قراءة سورة " الواقعة " ثم قراءة دعاء التحصين .
وفي اليوم الرابع : وبعد صلاة الفجر قراءة سورة " البقرة " ، وبعد صلات الظهر قراءة سورة " يس " ، وبعد صلاة العصر قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة المغرب قراءة سورة " هود " ، وبعد صلاة العشاء قراءة سورة " الدخان " ثم قراءة مجموعة الاستغفار .
وفي اليوم الخامس : الاغتسال بماء الوضوء غسلا شرعيا بعد صلاة الفجر وقبل بزوغ الشمس على نية الطهارة من الخبث والخبائث ثم قراءة سورة " الملك " ، وبعد صلاة الظهر قراءة سورة " الكهف " وبعد صلاة العصر قراءة مجموعة المعوذات ، وبعد صلاة المغرب قراءة دعاء التحصين ، وبعد صلاة العشاء قراءة سورة " الحديد " ثم قراءة مجموعة الاستغفار . والله الشافي المعافي
Lesbians have higher risk of breast cancer, heart disease and obesity.They are more likely to have bacterial vaginosis,[ vulvo-vaginal candidiasis and a higher prevalence of hepatitis C and HIV-risk behaviours , they are also more likely to suffer from depression, drug abuse and suicidal urges than heterosexual people
http://en.wikipedia.org/wiki/Lesbian#History
الأمراض التي تتعرض لها السحاقيات أكثر من غيرهن من النساء ... نقلا عن موسوعة ويكيبديا
سيدتي الفاضله ... لك مطلق الحريه في اختياراتك التي تتحملين أمانتها .. امام الله عز وجل ... وليس من حقنا .. ان نقيم لك الحساب .. ولكن كل ما نملك هو أن ندعو الله أن تراجعي أفكارك وقناعاتك ... ربما تكتشفين انك بحاجة إلى تصحيح المسار .... والله يهديك إلى سواء السبيل ...
يخراشى عالتزمت يخراشى بتاع الممحونين مبلاش موحنة باه
اتقي الله و تذكري يوم الحساب
انا حموت من الغيظ مش منك بس من الي بيكتبلك يارب ترجعوا لبعض و حاجات كدة و بكل احترام بقولهم
احــــــــــــا
انتوا مالكم بربنا بقي انتوا خليكم في الزيطه الي انتو زايطنها
الموضوع اساسه من التربيه لو ان اهلك انتي ولا هيا علموكي ان عييب و عييب و عييب مكنتيش قلعتي هدومك لواحدة زيك دا لو انتي بني ادمه عندها دم و بتتكسف و الكسوف دة في التربيه مش بتلاقيه في الجوجل
روحي بقي بمرضك النفسي بعيد عننا و اقلعي و اتفرجوا علي حاجاتكم الي شبه بعض و الحسي و اتبسطي انتي و الي حاسة بيكي
انا فعلا مش قادر افهمكم و حاسس بالقرف زي ما يكون فيه برص طلع علي لياقه قميصي
ملكمش ضعوة بربنا و يارب ترجعوا لبعض و الحاجات دي و مترجعوش برضه خليكم زي ما انتو
اتفووو
إرسال تعليق